• Künye
Haber Uçur
Reklam
  • Anasayfa
  • İş Dünyası
  • Teknoloji
  • Lansman
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Mekan
  • Astroloji
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Anasayfa
  • İş Dünyası
  • Teknoloji
  • Lansman
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Mekan
  • Astroloji
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Haber Uçur
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Teknoloji

Sosyal Medya Kısıtlamalarıyla Günlük 5 Milyon TL’lik Reklam Harcaması Riskte

by Yazı işleri
19/03/2025
in Teknoloji, manset
0
Sosyal Medya Kısıtlamalarıyla Günlük 5 Milyon TL’lik Reklam Harcaması Riskte
0
Paylaşımlar
12
Görüntelenme
Share on FacebookShare on Twitter

Dijital dünyanın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya platformları, zaman zaman çeşitli ülkelerde kısıtlamalara tabi tutulabiliyor. Türkiye’de de dönemsel olarak uygulanan sosyal medya kısıtlamaları hem bireysel kullanıcıları hem de markaları doğrudan etkilediğini belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Özellikle belirli sektörlerde günlük 5 milyon TL’ye yakın yurt içi ve yurt dışı hedefli sosyal medya reklam harcaması yapılıyor. Dijital pazarlama ve iletişim stratejilerini büyük ölçüde sosyal medya kanallarına dayandıran markalar için kısıtlamalar büyük ticari zararlara yol açıyor. Ancak markalar bu gibi durumlarda doğru adımları atarak kriz yönetimini başarıyla gerçekleştirebilirler” dedi.

 

Markalar Sosyal Medya Kısıtlamalarına Karşı Ne Yapmalı?

 

Sosyal medya erişiminde kısıtlamalar yaşandığında kullanıcılar genellikle VPN gibi alternatif çözümlerle platformlara erişmeye çalışıyor. Yasin Kaplan, bu duruma dikkat çekerek, “VPN kullanıldığında kullanıcı farklı bir ülkeden giriş yapmış gibi görünüyor. Ancak markalar hedeflemelerini akıllı hedeflemelerle, yani makine öğrenimine odaklı hedeflemelerle değiştirir veya mevcut hedeflemelerini bu doğrultuda güncellerse, kullanıcılar farklı bir ülkeden giriş yapsa da aynı kitleye dahil oldukları için reklamları görmeye devam eder. Bu nedenle reklamları kısmak yerine optimize etmeyi denemek daha doğru bir yaklaşımdır. Reklamların ilgili hedef kitleye ulaşabilmesi için otomatik ve makine öğrenimi odaklı hedefleme yöntemlerine odaklanılmalıdır. Böylece reklam bütçesi tamamen kesilmeden, erişilebilir kitlenin maksimum düzeye çıkarılması sağlanabilir. Bunun yanı sıra, kullanılan mesajlar ve reklam görselleri, o günün krizini veya gündemdeki bir konuyu çağrıştıracak unsurlar içermemelidir. Taraf olmadan, markanın imajını zedelemeden doğru bir iletişim stratejisi sürdürmek önemlidir.  Ayrıca, ticari faaliyetleri tek bir kanal üzerinden yürütmek doğru bir yaklaşım değildir. Özellikle butik markalar için tek kanallı satış sistemi, herhangi bir hesap kapanması veya kısıtlama durumunda tüm ticari faaliyetlerin durmasına neden olabilir. Bu yüzden mümkünse çift kanallı satış stratejileri geliştirilmelidir. Ayrıca markalar kendi bloglarını, e-posta bültenleri, uygulamalarını ve erişime kapanmayacak diğer platformları da daha aktif kullanmalıdır” dedi.

 “Krizi Fırsata Çevirirken Dikkatli Olun”

Reklam çalışmalarına bakıldığında, Türkiye’de dijital reklamcılığa günlük milyonlarca liralık bütçeler ayrıldığını söyleyen Kaplan, “Facebook, Instagram ve YouTube gibi platformlara yönelik kısıtlamalar getirildiğinde, bu mecralarda gösterilecek reklamlar kullanıcılara ulaşamayacağından bütçelerin boşa harcanması riski ortaya çıkabilir. Bu tür durumlarda alternatif pazarlama kanalları daha da önem kazanmaktadır. Markalar, haber siteleri, erişime açık kalan sosyal medya platformları ve açık hava reklamcılığı gibi mecralara yönelerek bilinirlik çalışmalarını sürdürebilirler. Görsel display reklamlar ve video içerikler, sosyal medya erişiminin kısıtlandığı dönemlerde marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Hedefleme yöntemleri, alternatif dijital kanallar ve bilinçli mesaj stratejileriyle kriz anlarını fırsata çevirmek mümkündür. Gerçek zamanlı pazarlama (real-time marketing), kriz anlarında bir fırsat gibi görünebilir. Ancak konu toplumun hassasiyetlerini içeren bir mesele olduğunda, bu tür stratejiler büyük riskler taşıyabilir. Toplumsal tepkilere yol açabilecek paylaşımlar yerine, bilinçli ve dengeli bir içerik planlaması yapılması büyük önem taşımaktadır” açıklamasında bulundu.

Tags: Sosyal Medya KısıtlamasıYasin Kaplan
Önceki yazı

“Night İs Vibe” Cem Adrian ile Başlıyor!

Sonraki Yazı

İngiltere Mahkemesinden Kritik Karar: İngilizler Saç Ekimi İçin Türkiye’ye Akın Edecek!

Yazı işleri

Related Posts

Songül Alcı’dan Avrupa Açılımı: Saç Ekimi Uzmanlığı Artık Almanya’da
iş Dünyası

Songül Alcı’dan Avrupa Açılımı: Saç Ekimi Uzmanlığı Artık Almanya’da

by Songül Alcı
23/11/2025
Doç. Dr. İsmail Ateş: Kirli Gıda, Böcek İlacı, Klima Filtresi ve Oda Spreyleri Kalp Krizi Riskini Artırabiliyor…
manset

Doç. Dr. İsmail Ateş: Kirli Gıda, Böcek İlacı, Klima Filtresi ve Oda Spreyleri Kalp Krizi Riskini Artırabiliyor…

by İsmail Ateş
17/11/2025
Merve Tüfekçi Emre Rehberliğinde Şifa ve Denge Buluşması
manset

Bütünsel Sağlık Uzmanı Merve Tüfekçi Emre’den Ailelere Önemli Mesaj: Çocukları Gereksiz Övmek Özgüveni Değil, Egosunu Büyütür

by Yazı işleri
13/11/2025
Resmi Gazetede yayımlandı: Doktorların ‘öncesi-sonrası’ ve ameliyat videosu paylaşmasına son
manset

Resmi Gazetede yayımlandı: Doktorların ‘öncesi-sonrası’ ve ameliyat videosu paylaşmasına son

by Yazı işleri
12/11/2025
Merve Tüfekçi Emre Rehberliğinde Şifa ve Denge Buluşması
manset

Merve Tüfekçi Emre Rehberliğinde Şifa ve Denge Buluşması

by Şükriye Tahir
06/11/2025
Sonraki Yazı
İngiltere Mahkemesinden Kritik Karar:  İngilizler Saç Ekimi İçin Türkiye’ye Akın Edecek!

İngiltere Mahkemesinden Kritik Karar: İngilizler Saç Ekimi İçin Türkiye’ye Akın Edecek!

Kategoriler

  • Astroloji
  • Biyografi
  • Editörün Seçtiği
  • Güzellik – Estetik
  • iş Dünyası
  • Kültür – Sanat
  • Lansman
  • Magazin
  • manset
  • Mekan
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Yaşam

Etiketler

aleyna kalaycıoğlu Aslıhan Karalar Aşkı Hatırla Burak Yaka Calvin Klein Cansu Tosun Cihan Kılıç Aydın Danla Bilic demet akalın Demet Özdemir Doç. Dr. İsmail Ateş Dr. Astrolog Şenay Devi Dr. Taha Klinik Dr. Şekip Altunkan Ece Sükan Eylül çeviri Gülşen hamdi alkan Healglob health life Healt Life Huawei Hülya Avşar Izaka Terrace Maybelline New York Melisa Döngel Merve Tüfekçi Emre Nur Fettahoğlu Perran Ocakbaşı Prof. Dr. Özkan Demirhan Prof. Dr. Ünal Aydın Raffles İstanbul Rahmi M. Koç Müzesi Ranchero Selin Demiratar Shangrı-La Bosphorus Tamev teoman translation all world Victoria’s Secret zafer hacıbilal çeviri sepeti Şevval Şahin Şifa Köyü Şükriye Tahir
Haber Uçur

İş dünyası Teknoloji ve yaşam alanında gündemi takip edin

Kategoriler

  • Astroloji
  • Biyografi
  • Editörün Seçtiği
  • Güzellik – Estetik
  • iş Dünyası
  • Kültür – Sanat
  • Lansman
  • Magazin
  • manset
  • Mekan
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Yaşam

Son Haberler

  • Songül Alcı’dan Avrupa Açılımı: Saç Ekimi Uzmanlığı Artık Almanya’da
  • Doç. Dr. İsmail Ateş: Kirli Gıda, Böcek İlacı, Klima Filtresi ve Oda Spreyleri Kalp Krizi Riskini Artırabiliyor…
  • Bütünsel Sağlık Uzmanı Merve Tüfekçi Emre’den Ailelere Önemli Mesaj: Çocukları Gereksiz Övmek Özgüveni Değil, Egosunu Büyütür

2023 BCM

Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Anasayfa
  • Teknoloji
  • iş Dünyası
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Lansman

2023 BCM

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?